Osnovna škola "MB"

Univerzitet “MB”

PERSONALIZACIJA PROGRAMA

Pored prevaziđenog shvatanja obrazovanja koji je podrazumevao isti pristup za sve, nova svetska metodika pruža najdublja uveravanja da je za učenje i pravilan razvoj najefektniji personalizovan pristup svakom detetu.

Da je pristup koji se neguje u Osnovnoj školi ,,MB” zaista nešto posebno u odnosu na druge škole, primećuje se još tokom prvog razgovora sa detetom i njegovim roditeljima. Već u tom trenutku čini se prvi korak ka stvaranju personalizovanog programa koji se razlikuje od deteta do deteta.

Dva su osnovna cilja koja proističu iz ove zamisli:

RAZUMEVANJE POTREBA SVAKOG DETETA

Uobičajeni način obrazovanja podrazumeva da učitelji i nastavnici koriste istovetan stil predavanja bez obzira na različite potrebe dece. Takav pristup veoma često ne pogoduje ni najboljim ni onim manje uspešnim đacima, jer ne odgovara njihovim specifičnim potrebama. Posledice ovakvog sistema su očigledne, jer deca brzo gube motivaciju za učenje i stvaraju sebi sliku škole kao neprijatne obaveze.

Savremena, sa druge strane, nudi duboko personalizovano iskustvo za svako dete. U školi se stvari sagledavaju iz ugla učenika, prepoznaju se njihove potrebe, uočavaju se njihova interesovanja i u stalnoj komunikaciji sa njima i njihovim roditeljima stvara se okruženje koje najviše pogoduje svakom detetu.

FORMIRANJE ODELJENJA

Iako se njegova važnost često potcenjuje, proces sastavljanja odeljenja predstavlja jedan od najsloženijih izazova u prosveti. Ovom pitanju u Savremenoj se poklanja puna pažnja. Nakon razgovora sa svom decom i na osnovu svih relevantnih informacija, pristupa se selekciji sa ciljem da sva odeljenja koja budu formirana funkcionišu optimalno. Cilj je stvoriti idealnu društvenu sredinu za svakog učenika, u kojoj će deca postići najbolje rezultate, ali i steći prijatelje i biti srećna.

Takođe, jedan od važnih aspekata kojima se prilikom formiranja odeljenja poklanja puna pažnja jeste potreba da osnovci proširuju vidike jedni drugima i međusobno se motivišu i sarađuju.

OD MIKROPLANA DO POTPUNOG RAZUMEVANJA

Nastavni plan i program će biti brižljivo personalizovan prema potrebama i afinitetima vašeg deteta.

Radi što efektnijeg učenja, učitelj kreira poseban mikroplan, koji odgovara vašem školarcu i pomaže mu da lakše ostvari ciljeve zacrtane opštim planom i programom.

Plan ličnog usavršavanja podrazumeva:

  1. Indivudualno učenje
  2. Kreativne zadatke
  3. Nagrade za uspeh

Na ovaj način učenik kroz igru obavlja svoje svakodnevne aktivnosti, kreativno rešava postavljene zadatke i dobija osećaj ispunjenja i podrške u vidu nagrade nakon svakog pređenog stepenika.

Konačan rezultat je:
- POTPUNO RAZUMEVANJE I USVAJANJE GRADIVA PROPISANOG PLANOM I PROGRAMOM

Učitelj ima potpun uvid u napredak vašeg deteta. Personalizovani plan omogućuje da se svakom učeniku  pružaju individualni savet i na taj način mu se pomaže da ostvari svoj puni potencijal.

Upotrebom novih tehnologije i vi kao roditelj bićete upoznati sa progresom svog deteta. Pored konstantnog pristupa elektronskom dnevniku, dobijaćete tromesečne pisane izveštaje i tako uvek biti u toku sa ciljevima koje je vaše dete zacrtalo i rezultatima koje postiže.

USKLAĐENOST SA OPŠTIM PLANOM I PROGRAMOM

Nastava i procena dostignuća učenika usklađeni su sa standardima postignuća. Za svaki razred priprema se lista postignuća za konkretnu školsku godinu sa kojom se upoznaju roditelji i učenici.

Međutim, iako je plan i program propisan za sve, način njegovog usvajanja je individualan i poseban za svakog učenika.

OSNOVNA ŠKOLA ,,MB” BRINE ZA UČENIKA UZ STALNU PODRŠKU UČITELJA

Osnovnu školu ,,MB” izdvaja od drugih škola jeste rad u odeljenjima optimalnog obima – od 15 do 25 učenika. Učitelji su u stanju da se posvete svakom učeniku posebno, što rezultira personalizovanim učenjem koje je u centru obrazovnog pristupa.

Na osnovu poznavanja svakog učenika i novih obrazovnih pristupa, naši učitelji personalizuju obrazovni proces tako što kreiraju dinamične grupe i svakom učeniku daju specifične zadatke.

Posebna pažnja posvećuje se učenicima koji brže usvajaju gradivo, kao i onima čiji proces učenja teče nešto sporije.

Svakome od njih pristupa se na jedinstven način, čime im se omogućava da ostvare najviše od svojih potencijala.

Personalizovani pristup je osmišljen tako da zamenjuje, inače nepopularne i skupe privatne časove. Porodica će štedeti novac dok će deca slobodno vreme provoditi u bavljenju nekim od hobija, druženju i slobodnim aktivnostima.

 

OS-MB-slika-13

PERSONALIZOVANA NASTAVA KROZ FINSKI MODEL OBRAZOVANJA

U osnovi inovativnog pristupa nastavi nalazi se finski kurikulum osnažen najboljim svetskim nastavnim praksama kako bi učenicima pružio personalizovana, interdisciplinarna znanja primenjiva u svim krajevima sveta.

Personalizacija učenja praktično znači da je učenje skrojeno prema meri svakog učenika, omogućava razvoj u skladu sa sopstvenim ritmom. Pri tome se učeničke želje, potrebe i afiniteti stavljaju se u centar onoga što oni uče i stvaraju u školi.

Scroll to Top