Osnovna škola "MB"

KAKO U PRAKSI IZGLEDA KREATIVNA NASTAVA

UČITELJI U OSNOVNOJ ŠKOLI ,,MB“ KREIRAJU ČASOVE
KOJI UČENICIMA PRUŽAJU NAJBOLJE OBRAZOVNO ISKUSTVO

U Osnovnoj školi ,,MB“  tokom realizacije nastavnog plana i programa uvažavaju se inovativnost, inicijative, predlozi, ideje i iskustva učenika  i roditelja. Inovativnost je uvek u vezi sa ličnim osobinama učitelja i ne zavisi od samog nastavnog programa. Ona se ogleda u načinu na koji je čas osmišljen i u tome kako se taj čas vodi, Empatiji koju učitelji imaju za učenike, iskreno radovanje svakom novom času i svakom novom susretu sa izazovom koji se krije u odgovornosti koju imaju oni koji treba nekoga da poduče određenim znanjima i veštinama.

Časovi u Osnovnoj školi ,,MB“  su kreativni i inovativni jer su i naši učitelji upravo takvi.

UČENJE JE ZANIMLJIVIJE UZ TEHNOLOGIJU

Učitelj funkcionalno koristi postojeće nastavne tehnologije  i učenicima dostupne izvore znanja. U Osnovnoj školi ,,MB“  se primenjuju raznovrsne nove  tehnologije i obrazovni  uređaji najnovije generacije su tu da proces olakšaju i učine ga dodatno zanimljivim i povećaju stepen interakcije kroz nova tehnološka dostignuća i rešenja, prilagođena osnovcima i njihovim obrazovnim potrebama.

U Osnovnoj školi ,,MB“ se praktično vidi u kojoj meri nova tehnologija može biti u službi sticanja znanja na kreativan, zanimljiv i drugačiji način. Različite obrazovne aplikacije dodatno omogućavaju da učenje bude interaktivno i zabavno, a da deca zaista usvoje znanje.

ŠKOLSKO GRADIVO SE BRŽE USVAJA
UKOLIKO SE PREZENTIRA KROZ OBRAZOVNE IGRICE I APLIKACIJE

ČASOVI KOJI „DRŽE PAŽNJU” I PODSTIČU RAZMIŠLJANJE

Planiranje vaspitno-obrazovnog rada je zasnovano na kontinuiranom posmatranju, slušanju učenika i praćenju njihovih potreba i interesovanja. Kreativan nastup učitelja se ogleda u  kreiranju svakog časa, bilo da je u pitanju obrada novih lekcija, obnavljanje naučenog ili provera stečenog znanja… Bilo da smo u učionici, u šumi, u teatru, školskoj kuhinji, laboratoriji ili u gimnastičkoj sali…

Učenici u Osnovnoj školi ,,MB“  čekaju sa nestrpljenjem te časove. To su najčešće časovi koji imaju produženo trajanje u glavama naših učenika  i čiji eho se prostire kroz njihovo odrastanje, pa i kroz čitav život.

ISKUSTVENO UČENJE ZA UČENIKE OD 1 DO 4 RAZREDA

Znanje se najbolje usvaja iskustveno, zbog čega u Osnovnoj školi ,,MB“ preimenjujemo različite, kreativne načine za usvajanje novih znanja.

Primera radi, najmlađi osnovci o svetu oko nas uče odlaskom u prirodu, rasadnike, na farmu ili u zoološki vrt kako bi na pravom mestu naučili o zemljištu, vodama, biljkama i životinjama. Kada uče o zanimanjima i društvu, to čine kroz posete fabrikama i kompanijama, kao i kroz razgovore sa zaposlenima u njima.

AKTIVNO UČEŠĆE U NASTAVI

Nastavni prostor i sam ambijent u Osnovnoj školi ,,MB“ je strukturiran tako da podstiče aktivan rad u malim grupama, okupljanje cele grupe kao i samostalnu aktivnost učenika. U Osnovnoj školi ,,MB“  znanje se najlakše usvaja na osnovu praktičnih iskustava – kroz oglede, praksu i primere.

Učenici često izvode i eksperimente kako bi iskustveno naučili i sami proverili različite procese o kojima uče: rastvorljivost, kretanje, trenje i slične. Brojeve, brojanje i računske operacije savladavaju kroz obrazovne predstave u kojima nastupaju oni sami govoreći adekvatan tekst. Simulacije različitih modela i  situacija iz života i prirode pomažu im da brže usvoje nova znanja.

POVEZIVANJE ZNANJA KROZ MULTIDISCIPLINARNE ČASOVE

Učenici se podstiču na istraživanje, rešavanje problema i proširivanje iskustava  kroz različite oblasti, situacije igre i učenja. Časovi u Osnovnoj školi ,,MB“  su uvek multidisciplinarni, jer samo zahvaljujući takvom načinu učenja učenici mogu da steknu sveobuhvatno znanje, ali i da nauče da povezuju od pojedinačnog do opšteg, što je vrlo bitno za razvoj mišljenja i kasnije nastavak školovanja.

RAZVOJ MIŠLJENJA I POVEZIVANJA

U Osnovnoj školi ,,MB“ po nastavnim grupama se neguje interdisciplinarna nastava, saradnja i solidarnost među učenicima. Interdisciplinarna nastava omogućava da učenici objedine znanje iz različitih oblasti, kao i da razvijaju kritičko mišljenje.

Sa radošću i osmehom Vas očekujemo

Upis za generaciju 2024/25. je otvoren!

Kliknite na ovaj link da se prijavite »
Scroll to Top