ŠTA NAM NUDI OSNOVNA ŠKOLA ,,MB“?
U Osnovnoj školi ,,MB“ možete birati Nacionalni program
NACIONALNI PROGRAM
Na srpskom jeziku
Nacionalna diploma
I – IV RAZREDA
NASTAVNI PLAN I PROGRAM
OD PRVOG DO ČETVRTOG RAZREDA
Osnovna škola radi po nastavnom planu i programu koji je odobrilo Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, a koji neprekidno obogaćujemo novim nastavnim materijalima i kreativnim radionicama.
OBAVEZNI PREDMETI
Obavezni predmet | I razred | II razred | III razred | IV razred |
Srpski jezik | 180 | 180 | 180 | 180 |
Matematika | 180 | 180 | 180 | 180 |
Engleski jezik | 72 | 72 | 72 | 72 |
Svet oko nas | 72 | 72 | / | / |
Priroda i društvo | / | / | 72 | 72 |
Likovna kultura | 36 | 72 | 72 | 72 |
Muzička kultura | 36 | 72 | 72 | 72 |
Fizičko vaspitanje | 108 | 108 | 108 | 108 |
Digitalni svet | 36 | 36 | 36 | 36 |
OSTALI OBLICI OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA ZA PRVI CIKLUS OSNOVNOG OBRAZOVANJA
Oblici obrazovno-vaspitnog rada | I razred | II razred | III razred | IV razred |
Čas odeljenskog starešine | 36 | 36 | 36 | 34 |
Dopunska nastava | 36 | 36 | 36 | 36 |
Dodatna nastava | / | / | / | 36 |
Vannastavne aktivnosti (društvene, tehničke, humanitarne, sportske, kulturne – prema godišnjem planu rada škole) | 36 – 72 | 36 – 72 | 36 – 72 | 34 – 68 |
Nastava u prirodi | 7 – 10 dana godišnje | 7 – 10 dana godišnje | 7 – 10 dana godišnje | 7 – 10 dana godišnje |
UČENICI KOJI UČE SA OSMEHOM
Učenici Osnovne škole „MB“ zavoleće učenje i školovanje zahvaljujući jedinstvenom i kreativnom pristupu usvajanju znanja. Naš cilj je da svaki učenik doživi učenje kao inspirativan proces, a ne kao obavezu. Pristup gradivu iz različitih uglova omogućava im da lakše savladaju školske zadatke i izgrade čvrste temelje za budućnost.
Znamo da je snalaženje u prvim školskim godinama od presudnog značaja za ostvarivanje punog potencijala deteta. Zato negujemo okruženje koje podstiče samostalnost, logičko razmišljanje i radoznalost. Multidisciplinarno učenje, moderno opremljene učionice, specijalizovani softver za učenje i brojne druge pogodnosti pružaju deci podršku da razviju veštine koje će im biti potrebne tokom celog života.
I–IV RAZRED – TEMELJ DEČJEG RAZVOJA
Prvi razredi osnovne škole imaju ključnu ulogu u formiranju ličnosti, zbog čega je program u Osnovnoj školi „MB“ posebno osmišljen za ovaj osetljiv i važan period.
Kroz inovativne metode rada pomažemo deci da:
– na lak i zanimljiv način stiču potrebna znanja,
– razvijaju ispravne vrednosti i principe,
– otkrivaju i neguju svoje talente,
– rastu uz individualan pristup i multidisciplinarno učenje,
– steknu veštine za 21. vek.
Sve to, uz mnogo ljubavi i podrške nastavnika, roditelja i vršnjaka. Naš najveći uspeh je kada deca svakog dana dolaze u školu sa osmehom, jer znamo da su srećna i motivisana da uče.
3D SKENER
3D skener za samo nekoliko minuta stvara trodimenzionalne digitalne modele. Ono što je zvučalo kao naučna fantastika postalo je stvarnost koja je dostupna učenicima u Оsnovnoj školi ,,MB“.
Preciznost i automatizovanost ovih skenera omogućava školarcima da pred sobom vide neverovatne digitalne modele koje su zamislili. Na taj način, nastavni proces se vizuelizuje i deci postaje znatno prijemčiviji.
Učenici Оsnovne škole ,,MB“ u prilici su da koriste i 3D štampač. Ovaj revolucionarni gedžet promenio je način proizvodnje i koristi se u školama širom sveta kao vredan edukativni resurs.
Zahvaljujući štampanju objekata sloj po sloj, štampač kreira najrazličitije predmete kojima se lekcije obogaćuju i tako učenicima ostaju duže u pamćenju.


TEHNOLOGIJA ZA UČENJE U TRI DIMENZIJE
Inovativni gedžeti posebno su prilagođeni najmlađim školarcima, gde daju izvanredne rezultate.
Vizuelizacija gradiva pomoću olovke, skenera i štampača omogućava školarcima da ono o čemu uče vide i opipaju.
To je od izuzetnog značaja za razvoj deteta, jer u ovom periodu školarci najbolje uče kroz praktične primere. Učestvovanje u zajedničkom stvaranju objekata razvija timski duh kod dece, podstiče maštu i oslobađa kreativnost.

3D TEHNOLOGIJA NAJMLAĐIMA POMAŽE U:
- Vizualizaciji gradiva
- Razvijanju mašte i kreativnosti
- Negovanju timskog duha
- Od ideje do realizacije
Jedan od načina korišćenja ove tehnologije su zadaci u kojima se od učenika traži da kreiraju projekat: cilj je da osmisle neki edukativni predmet ili predmet za upotrebu van učionice i da u pismenom predlogu opišu njegove prednosti i namenu. Nakon toga, predmet mogu zaista da naprave na štampaču.
Na ovaj način učenici razvijaju inventivnost i uče kako da napišu i kreiraju jednostavan projekat i svoje ideje pretvore u opipljive objekte pomoću 3D tehnologije.
BENEFITI ZA OSNOVCE
- Samostalnost u učenju i timski rad
- Produktivnije kreiranje projekata
- Razvijanje inventivnosti
- Oživljavanje gradiva.
3D tehnologija koja se koristi u U Оsnovnoj školi ,,MB“ dozvoljava deci da uče kroz zabavu, saradnju i kreativno rešavanje zadataka, dok nastavni proces doživljavaju i oživljavaju u tri dimenzije.