TEST ZA RODITELJE UČENIKA IZ OSNOVNE ŠKOLE ,,MB”
Uradite test i proverite da li je Osnovna škola ,,MB” pravo mesto za Vaše dete.
Na osnovu Vaših odgovora dobićete našu stručnu procenu u roku od najviše 48 sati.
- Kada učite svoje dete nečemu novom, ono:
- želi da što pre počne samo to da radi, čak i dok mu objašnjavate
- želi da vidi kako vi to prvi radite
- deluje nezainteresovano, ali prati vaše instrukcije u potpunosti
- U grupi sa drugom decom, vaše dete:
- uživa u zajedničkoj igri i komunicira sa svima
- posmatra šta druga deca rade, pa potom odlučuje hoće li im se pridružiti
- je najpričljivije dete
- Učite svoje dete kako da sabira, međutim ide mu teško. Ono:
- traži od vas da ponovite pitanje ili objasnite da bi znalo šta tačno treba da radi
- mora da vidi dva objekta kome dodajete još dva kako bi shvatilo šta treba da uradi
- želi da koristi ruke kako bi rešilo problem, uzima kocke ili blokove kako bi shvatilo šta treba da radi
- Kada bi vaše dete moralo da se odluči samo za jednu vannastavnu aktivnost, ono bi izabralo:
- umetnost
- muziku
- sport
- kompjutere
- Koji odnos učitelj–učenik bi bio najbolji za vaše dete?
- Nastavnik/učitelj prenosi znanje i vaspitava učenika.
- Nastavnik/učitelj kreira okruženje koje budi radoznalost kod učenika, a potom posmatra kako on uči.
- Nastavnik/učitelj je mentor i vodič koji stvara sistem u kome učenik usvaja znanja i razvija kritičko mišljenje.
- U kakvom školskom okruženju vidite svoje dete?
- U visoko strukturisanom okruženju – mom detetu je potreban stalni nadzor.
- U srednje strukturisanom okruženju – moje dete dobro radi samostalno unutar postavljenog sistema ili ciljeva.
- U nisko strukturisanom okruženju – moje dete je veoma samostalno i najbolje uči kada nema nikakvih ograničenja.
- Koliko su vam važni međuljudski odnosi u obrazovanju?
- Smatram da su druge veštine kao što je kritičko razmišljanje mnogo važnije.
- Nisu svakome potrebne te veštine, moje dete će ih razviti ako to bude želelo.
- Važne su, ali ih moje dete uči u porodici, a ne u školi.
- Rad sa ljudima je posebna veština i škola bi trebalo da omogući deci da nauče tu veštinu kako bi stekla kompletno obrazovanje.
- Da li mislite da današnja deca treba da imaju drugačije obrazovanje kako bi postala produktivni građani budućnosti?
- Ne, cilj školovanja je da deci pruži znanje, a sve ostalo će naučiti vremenom.
- Da, učenici bi trebalo da imaju više slobode da se posvete i drugim interesovanjima, jer većinu onoga što uče u školi ionako nikad neće koristiti.
- Da, današnji svet traži sposobne, prilagodljive ljude sa razvijenim kritičkim mišljenjem i spremne da rade u timu. Školovanje treba da razvije te veštine.
- Koja vannastavna aktivnost je najvažnija za vaše dete?
- Sekcije i radionice.
- Posete kulturnim manifestacijama.
- Ekskurzije u zemlji i inostranstvu.
- Ekološke i društvene akcije.
- Učešće na takmičenjima.
- Sportske i druge aktivnosti van redovnih časova.
- Koje dodatne usluge smatrate da bi škola trebalo da nudi?
- Organizovan prevoz od škole do kuće.
- Dnevni boravak.
- Ručak i druge vrste ishrane u školi.
- Na koji način biste voleli da se obaveštavate o dečjem napretku?
- Isključivo na roditeljskim sastancima i otvorenim vratima.
- Uvidom u elektronski dnevnik.
- Primanjem periodičnih izveštaja putem mejla.
- Dobro obrazovanje vašeg deteta zavisi od:
- opremljenosti škole
- kvaliteta nastave
- stručnosti i posvećenosti profesora
- akademskih zahteva
- Današnje obrazovanje treba da sadrži što više časova i sekcija iz:
- programiranja i IT-ja
- STEM oblasti (Science, Technology, Engineering, Mathematics)
- društvenih predmeta i umetnosti
- Osim što treba da bude kvalitetno, obrazovanje koje moje dete usvoji treba da bude i:
- utemeljeno na nacionalnom planu i programu
- međunarodno kako bi moje dete odmah posle osnovne škole imalo mogućnost za školovanje u inostranstvu
- kombinovano: i nacionalno i međunarodno kako bi moje dete dobilo najbolje od oba sveta