STRATEŠKI PRAVCI RAZVOJA KREATIVNE NASTAVE
INOVATIVNO PLANIRANJE I ULOGA UČITELJA
Učitelji Osnovne škole „MB“ oblikuju nastavu tako da učenicima pruže najbolje obrazovno iskustvo. Tokom realizacije nastavnog plana i programa vrednuju se ideje, predlozi i inicijative učenika i roditelja. Kreativnost u nastavi ne proizilazi iz samog programa, već iz ličnih osobina učitelja – njihove empatije, entuzijazma i spremnosti da svaki čas pretvore u novo iskustvo učenja.
TEHNOLOGIJA KAO POKRETAČ ANGAŽOVANOG UČENJA
U savremenoj školi tehnologija ima ulogu partnera u obrazovanju. Nastavnici koriste digitalne alate i interaktivne uređaje kako bi povećali interesovanje i angažovanost učenika. Raznovrsne aplikacije i obrazovne igre podstiču radoznalost, ubrzavaju usvajanje gradiva i omogućavaju da učenje postane dinamično, kreativno i dostupno svakom učeniku.
ČASOVI KOJI INSPIRIŠU I PODSTIČU RAZMIŠLJANJE A ISKUSTVENO UČENJE KAO TEMELJ OBRAZOVANJA
Planiranje nastavnog rada zasniva se na pažljivom posmatranju učenika i prepoznavanju njihovih interesovanja. Kreativni časovi se realizuju u različitim prostorima – od učionice i laboratorije do šume, pozorišta ili sportske sale. Takvi časovi ostaju upamćeni, jer učenicima donose iskustvo koje traje mnogo duže od samog časa i oblikuje njihov dalji razvoj.
Najmlađi učenici znanje stiču kroz direktno iskustvo. Posete prirodi, rasadnicima, farmama, zoološkim vrtovima, fabrikama i kompanijama omogućavaju im da neposredno upoznaju svet oko sebe. Takav pristup podučava ih ne samo činjenicama, već i razumevanju međusobnih veza između prirode, društva i čoveka.
AKTIVNO UČEŠĆE I SAMOSTALNO ISTRAŽIVANJE, MULTIDISCIPLINARNI PRISTUP I INTEGRACIJA ZNANJA
Nastavni ambijent u Osnovnoj školi „MB“ osmišljen je tako da podstiče rad u grupama, zajedničke aktivnosti i individualni napredak. Učenici znanje stiču kroz eksperimente, praktične zadatke i simulacije realnih situacija. Na taj način razvijaju istraživački duh, proveravaju procese u praksi i uče kroz sopstveno iskustvo.
Nastava je osmišljena tako da povezuje različite oblasti, čime se učenicima omogućava da sagledaju širu sliku i razviju sposobnost povezivanja od pojedinačnog ka opštem. Multidisciplinarni časovi podstiču rešavanje problema, kritičko mišljenje i kreativno promišljanje, pripremajući učenike za kompleksne izazove savremenog društva.
RAZVOJ KRITIČKOG MIŠLJENJA I SARADNIČKE KULTURE
U interdisciplinarnoj nastavi podstiče se zajednički rad, solidarnost i međusobna podrška među učenicima. Ovakav pristup omogućava objedinjavanje znanja iz različitih oblasti, ali i razvoj kritičkog mišljenja, što predstavlja ključnu kompetenciju za nastavak školovanja i život u 21. veku.