KAKO U PRAKSI IZGLEDA KREATIVNA NASTAVA
UČITELJI U OSNOVNOJ ŠKOLI ,,MB“ KREIRAJU ČASOVE
KOJI UČENICIMA PRUŽAJU NAJBOLJE OBRAZOVNO ISKUSTVO
U Osnovnoj školi ,,MB“ tokom realizacije nastavnog plana i programa uvažavaju se inovativnost, inicijative, predlozi, ideje i iskustva učenika i roditelja. Inovativnost je uvek u vezi sa ličnim osobinama učitelja i ne zavisi od samog nastavnog programa. Ona se ogleda u načinu na koji je čas osmišljen i u tome kako se taj čas vodi, Empatiji koju učitelji imaju za učenike, iskreno radovanje svakom novom času i svakom novom susretu sa izazovom koji se krije u odgovornosti koju imaju oni koji treba nekoga da poduče određenim znanjima i veštinama.
Časovi u Osnovnoj školi ,,MB“ su kreativni i inovativni jer su i naši učitelji upravo takvi.
UČENJE JE ZANIMLJIVIJE UZ TEHNOLOGIJU
Učitelj funkcionalno koristi postojeće nastavne tehnologije i učenicima dostupne izvore znanja. U Osnovnoj školi ,,MB“ se primenjuju raznovrsne nove tehnologije i obrazovni uređaji najnovije generacije su tu da proces olakšaju i učine ga dodatno zanimljivim i povećaju stepen interakcije kroz nova tehnološka dostignuća i rešenja, prilagođena osnovcima i njihovim obrazovnim potrebama.
U Osnovnoj školi ,,MB“ se praktično vidi u kojoj meri nova tehnologija može biti u službi sticanja znanja na kreativan, zanimljiv i drugačiji način. Različite obrazovne aplikacije dodatno omogućavaju da učenje bude interaktivno i zabavno, a da deca zaista usvoje znanje.
ŠKOLSKO GRADIVO SE BRŽE USVAJA
UKOLIKO SE PREZENTIRA KROZ OBRAZOVNE IGRICE I APLIKACIJE
ČASOVI KOJI „DRŽE PAŽNJU” I PODSTIČU RAZMIŠLJANJE
Planiranje vaspitno-obrazovnog rada je zasnovano na kontinuiranom posmatranju, slušanju učenika i praćenju njihovih potreba i interesovanja. Kreativan nastup učitelja se ogleda u kreiranju svakog časa, bilo da je u pitanju obrada novih lekcija, obnavljanje naučenog ili provera stečenog znanja… Bilo da smo u učionici, u šumi, u teatru, školskoj kuhinji, laboratoriji ili u gimnastičkoj sali…
Učenici u Osnovnoj školi ,,MB“ čekaju sa nestrpljenjem te časove. To su najčešće časovi koji imaju produženo trajanje u glavama naših učenika i čiji eho se prostire kroz njihovo odrastanje, pa i kroz čitav život.
ISKUSTVENO UČENJE ZA UČENIKE OD 1 DO 4 RAZREDA
Znanje se najbolje usvaja iskustveno, zbog čega u Osnovnoj školi ,,MB“ preimenjujemo različite, kreativne načine za usvajanje novih znanja.
Primera radi, najmlađi osnovci o svetu oko nas uče odlaskom u prirodu, rasadnike, na farmu ili u zoološki vrt kako bi na pravom mestu naučili o zemljištu, vodama, biljkama i životinjama. Kada uče o zanimanjima i društvu, to čine kroz posete fabrikama i kompanijama, kao i kroz razgovore sa zaposlenima u njima.
AKTIVNO UČEŠĆE U NASTAVI
Nastavni prostor i sam ambijent u Osnovnoj školi ,,MB“ je strukturiran tako da podstiče aktivan rad u malim grupama, okupljanje cele grupe kao i samostalnu aktivnost učenika. U Osnovnoj školi ,,MB“ znanje se najlakše usvaja na osnovu praktičnih iskustava – kroz oglede, praksu i primere.
Učenici često izvode i eksperimente kako bi iskustveno naučili i sami proverili različite procese o kojima uče: rastvorljivost, kretanje, trenje i slične. Brojeve, brojanje i računske operacije savladavaju kroz obrazovne predstave u kojima nastupaju oni sami govoreći adekvatan tekst. Simulacije različitih modela i situacija iz života i prirode pomažu im da brže usvoje nova znanja.
POVEZIVANJE ZNANJA KROZ MULTIDISCIPLINARNE ČASOVE
Učenici se podstiču na istraživanje, rešavanje problema i proširivanje iskustava kroz različite oblasti, situacije igre i učenja. Časovi u Osnovnoj školi ,,MB“ su uvek multidisciplinarni, jer samo zahvaljujući takvom načinu učenja učenici mogu da steknu sveobuhvatno znanje, ali i da nauče da povezuju od pojedinačnog do opšteg, što je vrlo bitno za razvoj mišljenja i kasnije nastavak školovanja.
RAZVOJ MIŠLJENJA I POVEZIVANJA
U Osnovnoj školi ,,MB“ po nastavnim grupama se neguje interdisciplinarna nastava, saradnja i solidarnost među učenicima. Interdisciplinarna nastava omogućava da učenici objedine znanje iz različitih oblasti, kao i da razvijaju kritičko mišljenje.